Ploaie la sarbatoarea maghiarilor de pretutindeni

Eu am o nevasta. A treia, dar a mea. „Nevasta mea cea tunsa si legitima” are o mama. Ergo, eu am o soacra.

Soacra-mea, trai-mi-ar! (ca face sarmale belea si nici cu mucenicii nu mi-e rusine), soacra-mea e moldoveanca. E nascuta intr-un sat catolic plin de maghiari.  Cand ii lauzi mancarea, iti spune ca taica-su’ gatea asa, mai ungureste, dar ea a invatat de la niste vecine cocosate, evreice. A copilarit printre evrei c-a fost la scoala evreiasca si spune ca-s descurcareti.

Ii plac si ungurii din zona. Mai ales femeile. Zice ca-s mai iuti, curate si frumoase. Cu maghiarii din zona, moldovenii nu s-au impuns niciodata.

Nu rupe o boaba pe ungureste, desi parintii ei, amandoi romani-maghiari, trageau cu igen prin casa. Cand a mers dupa revolutie la Budapesta, a bombanit un pic ca n-au invatat-o si pe ea. Poate asa scapa de nem tudom-ul pe care i l-au tras vecinii austro-ungari cand au auzit-o facand gimnastica pe romaneste ca sa-si cumpere bilete la vaporas. Voia femeia sa se plimbe si pe Dunarea de la ei!

Dar vrand-nevrand s-a lecuit si s-a intors acasa pufnind si dand marunt din buze contra vecinilor din satul natal. Cica „s-au dus cersetori, hoti sau slugi prin Europa, de-am ajuns sa se faleasca pana si parlitii astia de bozgori ca-s mai albi ca noi”.

MORALA:

A dat cu ploaie peste cei adunati sa sara in sus intr-un picior de bucurie ca sunt maghiari cu pasapoarte, din greseala, romanesti.

COMENTARIU soacra-mea:

Las’ sa-i ploaie, arza-i-ar focu’ de intriganti! Pai,’ cine suntem noi sa ne punem cu vointa divina?

Lasă un răspuns

